مجله خودرو دنده معکوس

مجله الکترونیک خودرو دنده معکوس از آبان ماه 1395هجری شمسی فعالیت خود را در زمینه ی خودرو آغاز نمود.

مجله خودرو دنده معکوس

مجله الکترونیک خودرو دنده معکوس از آبان ماه 1395هجری شمسی فعالیت خود را در زمینه ی خودرو آغاز نمود.

تست و بررسی هیوندای النترا SE مدل 2016

مقدمه و معرفی:

تبریک و شاد باش به مناسبت سال نو  به  مخاطبین  عزیز.
مجله خودرو دنده معکوس تصمیم داشت برای اولین تست و بررسی امسال به سراغ خودرویی رود که درصد بیشتر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند و در عین حال مناسب برای خانواده های کم جمعیت یا جوانان باشد.

امروزه به لطف وجود مناطق آزاد و وجود نمایندگی آسان موتور(هیوندای) اکثر مردم ، کم و بیش با هیوندای النترا آشنایی دارند، اما تصمیم گرفتیم بدانیم هیوندای النترا تیپ SEمدل 2016 چه برای گفتن دارد و آن را با بیان ساده به مخاطبین عزیز انتقال دهیم.
*اگر به تست و بررسی کیا سراتو 2016 که سال گذشته انجام شد سر بزنید در قسمت مقدمه متن تست و بررسی به نکته مهمی راجع به تیپ بندی خودروهای کره ای اشاره کردیم و توضیح مختصری نوشته شد که پیشنهاد می کنیم آن را مجدداً مطالعه کنید.
مدلی که در اختیار ما بود نسل پنجم هیوندای النتراست که برای سالهای 2010 تا 2015 میلادی شناخته می شود و برای مدل سالهای 2011 تا 2016 میلادی به بازار عرضه شد.
تیپ های مختلف النترا نسل پنجم عبارتند از:
SE, Value Edition, Sport, Limited

زمانی که النترا نسل پنجم سال 2010 با طراحی جدید معرفی شد طراحی تقریباً ساده ای داشت اما تا آخرین سالهای عرضه این نسل، فیس لیفت صورت گرفت تا همان طراحی مقداری شکیل تر و بروزتر گردد.
جالب است بدانید این خودرو در کشورهای مختلف با نام های مختلفی شناخته می شود؛ در کره جنوبی (Avante)، مالزی (Inokom Elantra)، در چین (Hyundai Elantra LongDong)، در اسرائیل (Hyundai i35 Elantra) و در هند (Hyundai Neo Fludic Elantra) می نامند.
همچنین این خودروی محبوب و با اصالت در کشورهای آمریکا، کره جنوبی، هند، تایوان، چین، روسیه و الجزایر تولید می شود و قرار است مدل 2017 آن را در ایران توسط کرمان موتور مونتاژ کنند.

*تا امروز مدل های i10 و i20 مدل 2017 در کرمان موتور تولید می شوند.

(قبل از فیس لیفت)

(بعد از فیس لیفت)


ظاهر و کابین:


این نسل را Kim in-seop در سال 2008 طراحی کرده بود و مدلی که در دست ما بود (2016) اخرین مدل عرضه این نسل با فیس لیفت جدید بود.
اگر طراحی ظاهری النترا درچند جمله خلاصه شود می توان گفت النترا یعنی انبوهی از خطوط برامده ی کشیده و خطوط گرد که همگی به گونه ای دور تا دور خودرو گردهم آمدند که النترا به نوجوانی بازی گوش ولی جدی تبدیل شود.
مکملی که به النترا در این تشابه ظاهری کمک می کند چراغ های کشیده و خشن است که از اواسط گلگیرهای جلو و عقب تا اواسط دماغه و پشت خودرو کشیده شده اند.
*النترا در تمام زمینه ها شباهت های فراوان و نکات مشترکی با پسرعمو و رقیب اصلی خود یعنی کیا سراتو دارد.

خودرو مدل پایه(SE) بود اما با توجه به نکاتی که یادآوری کردیم خودروهای کره ای داستانی پیچیده  در زمینه امکانات دارند یعنی برخلاف انتظار خودروی ما مجهز به سانروف دوحالته برقی و چراغ راهنمای آینه بغل ها بود.
برخی مدل های پایه فاقد این دو هستند اما مانند مدل های بالاتر از کروم کاری جلوپنجره و رینگ های آلومینیومی بهره می برند.


کابین و امکانات:


نکته مثبتی که می توان راجع به اغلب خودرو های کره ای تیپ پایه ذکر کرد این است که حتی با وجود اینکه تمامی اجزا در ساده ترین و پایه ترین شکل خود برای خریدار قرار داده شده اند ولیکن می توان احساس خوبی نسبت به خودرو داشت که شاید این حس رضایت بخش در برخی خودروهای مجهزتر موجود در بازار به خریداران منتقل نشود.
صندلی های اسفنجی اما بسیار نرم و راحت، جنس داشبورد کاملا پلاستیک اما خوب و بی سروصدا، سیستم صوتی ساده بدون صفحه نمایش لمسی اما مجهز به ورودی IPOD،AUX،USBو باند های قوی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، آینه بغل های تاشو برقی، دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه مرکزی، سنسور باران، سیستم رانندگی Eco ، سیستم مدیریت پیمایش TRIP COMPUTER،فرمان سه حالته، قفل بالابر شیشه ها، صفحه کیلومتر سوپرویژن، تنظیم فرمان دو حالته، خروجی برق، محفظه عینک آفتابی، دریچه هوای سرنشینان عقب و قفل مکانیکی تعویض دنده امکاناتی هستند که برای النترا بیسیک در نظر گرفته شده اند. (برخی امکانات در قسمت های قبل ذکر شدند.)
همچنین راجع به سواری این خودرو باید گفت که بعد از یک سال استفاده به لطف سیستم تعلیق مکفرسون و فنرهای لول و ضربه گیر گازی همچنان خودرو نرم و بی سروصدا بود فقط گاهی اوقات در صورت گذر سریع از چاله و سرعت گیرهای مسیر تکان های خودرو زیاد بود.
در مجموع با توضیحاتی که داده شد به علاوه فضای راحت و کافی برای سرنشینان جلو و دید عالی آینه بغل ها النترا می تواند سواری لذت بخشی را با توجه به قیمتی که برایش پرداختید به شما ارائه دهد اما ناگفته نماند که همانند کیا سراتو شاید افراد قد بلند در قسمت عقب خودرو راحت نباشند.

(فضای صندوق 419لیتر)

فنی و سواری:

النترا SE از موتور 4سیلندر 16سوپاپه با آرایش خطی و حجم  1.8لیتر بهره می برد که به سیستم های MPI (تزریق سوخت چند نقطه ای) و D-CVVT (زمان بندی متغیر سوپاپ ها برای صرفه جویی در سوخت و خروج بهینه دود) مجهز شده.
موتور این خودرونسبت به رقبا مثلاً مزدا3 حجم کمتری دارد اما راندمانی برابر با آنها دارد که نکته ای قابل توجه به حساب می آید.
این موتور از خانواده موتورهای Nu هیوندای است که در سال 2011میلادی برای النترا طراحی شد تا جایگزین موتورهای قدیمی با شناسه Beta شود؛
همچنین این موتور برای پر کردن جای خالی بین موتور های جدید 1.6لیتری جدید هیوندای با شناسه Gamma و موتور 2لیتری Theta llساخته شد.
قدرت تولیدی این موتور 145 اسب بخار در 6500دور در دقیقه و گشتاور تولیدی 130 فوت پوند(178نیوتن متر) در 4700دور در دقیقه می باشد.


**قطر پیستون و کورس پیستون این موتور برابر است با 81میلیمتر و 87.12میلیمتر.
بلوک سیلندر و سرسیلندر از آلومینیوم ساخته شدند.

گیربکس 6سرعته نیز به صورت پیش فرض برای مدل SE در نظر گرفته شده و گیربکس اتوماتیک 6سرعته شیفت ترونیک برای این مدل قابل سفارش است.
خودروی تست شده نیز مجهز به گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی بود. پدال گاز کمی نیاز به فشردن بیش از حد داشت تا خودرو به سرعت واکنش نشان داده و دور موتور را تا محدوده ردلاین پر کند؛ در نتیجه برای معکوس دادن و عملکرد سرعتی تر دنده را در حالت دستی قرار می دادیم زیرا که برخلاف عملکرد خودکار خودرو عملکرد گیربکس در حالت دستی رضایت بخش و شتابی تر بود.
ناگفته نماند که دنده ها در هردو حالت نرم و بدون تقه عوض می شدند.
راجع به عملکرد فرمان زمانی که حالت های Normal، Comfort یا Sport را انتخاب می کردیم قابل احساس بود و در تست هندلینگ به خوبی عکس العمل های داشت البته به جز حالت Comfort که زیاد مناسب فرمان دهی های ناگهانی و تیز به اطراف نیست.


ایمنی:


النترا SE مجهز به  2 ایربگ   راننده و سرنشین  و  سیستم   ایموبیلایزر می باشد ولی  مدل های  فول  مجهز به 6  ایربگ هستند.

هیوندای  النترا  در تست های جهانی  تصادف  برای  ضربه  از  روبه رو  بالاترین  درجه (قابل قبول) و برای  ضربه در بقیه  جهت ها درجه خوب  را دریافت  کرد  و 5 ستاره  ایمنی  را در  کارنامه دارد.

همچنین عملکرد ترمزهای  ضد قفل خودرو با  وجود اینکه  لنت ها به اتمام  رسیده بود و ترمزگیری ها شدید می شد خوب  بود.


نکات + و -


+مصرف سوخت حدوداً 7لیتر در 100کیلومتر.
+فضای صندوق عالی (419لیتر)
+امکانات خوب برای مدل بیسیک
+برای جوانان مدل کوپه پیشنهاد می شود

-آینه وسط بیشتر برای نگاه کردن به دوربین دید عقب به کار می آید
-فضای کم برای سرنشینان عقب (قدبلند)
-تکان های زیاد درمسیر های ناهمواد
-سواری نه چندان هیجانی با حالت اتوماتیک

قیمت با پلاک ملی در بازه ی 100 تا 135 میلیون تومان.

قیمت با پلاک منطقه آزاد انزلی در بازه ی 50 تا 74 میلیون تومان.


ویدیو شتاب صفرتا صد(11ثانیه)  در سایت آپارات

http://www.aparat.com/v/wV6sp#theEnd

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.