مجله خودرو دنده معکوس

مجله الکترونیک خودرو دنده معکوس از آبان ماه 1395هجری شمسی فعالیت خود را در زمینه ی خودرو آغاز نمود.

مجله خودرو دنده معکوس

مجله الکترونیک خودرو دنده معکوس از آبان ماه 1395هجری شمسی فعالیت خود را در زمینه ی خودرو آغاز نمود.

بررسی و معرفی سیتروئن C6

شرکت‌های  فرانسوی  هم‌ اکنون  بیشترین  سهم  از صنعت  و  بازار خودرو  ایران  را در اختیار دارند.
 کمپانی  سیتروئن  فرانسه  نیز ۵۰%  سهام  گروه  خودروسازی  سایپا  را  خریداری  کرده  و  قصد  دارد  از  این  پس  محصولات  خود  را  وارد  ایران  کند  و  همچنین  خط  تولید خود  را  در  ایران  راه اندازی  کند.

سیتروئن  در کشور ما بیشتر از همه  با زانتیا  و در قدیم  با  ژیان  شناخته می‌شد.  اما  این  کمپانی  فرانسوی  امروز  محصولات  متنوعی در سبد  فروشش  دارد و طبق  گفته های  مسئولین  سایپا  چند  مدل  از  خودرو هایش  را  به  ایران فرستاد که C6  برترین  و  گران ترین محصول آن‌ هاست.


* با C6 بیشتر آشنا شوید:

سال  ۲۰۰۵ میلادی  نسل  اول  این  خودرو  به  عنوان  محصول  جایگزین  برای  سیتروئن  XM عرضه  شد  که در دوران  خود  یکی  از پیشرفته ترین  خودروها  به  لطف امکانات  خاص  و  طراحی  متفاوتش  به  حساب  می آمد.
نسل  دوم  این  خودرو  نیز برای  بدست آوردن  سهم در بزرگترین  بازار خودرو  جهان  یعنی  بازار  چین عرضه شد.

 لازم  به  ذکر  است  که  هنوز  هم  این  خودرو  پیشرفته  و  لوکس  به  حساب  می آید  و  تنها  انتقادی  که می توان  از  طراحی  ظاهری  این  خودرو  داشت  این  است  که طراحی جلو پنجره  آن  کمی  به  مدل  جدید فولکس  واگن  پاسات  شباهت  دارد اما در مجموع  طراحی  ظاهری  عضلانی ، کابین  ساده  اما  لوکس  و  امکانات  زیاد آن  می تواند  دلیل  استقبال  زیاد مردم  از  این  خودرو  در نمایشگاه  های  تهران ، مشهد، اصفهان  و  انزلی  باشد.



(مدلی که در نمایشگاه وجود داشت فقط جهت رونمایی به سایپا ارسال شده بود؛ امیدواریم زمان عرضه تغییراتی در امکانات و ظاهر این خودرو اعمال نشود.)




* فنی و امکانات:


سیتروین C6 خودرویی تقریبا لوکس به حساب می آید که برخی امکانات آن عبارتند از: دوربین ۳۶۰درجه، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی هر چهار صندلی، ماساژور هر چهار صندلی، گرمکن هر چهار صندلی، حالت رانندگی اسپرت و برفی، سقف پانارومیک دوتکه، تحویه مطبوع اتوماتیک ۴کاناله، صندلی های چرمی، دکمه استارت بدون کلید، شیشه عقب مقعر و...


شاید در نگاه اول حدسی  که  برای  موتور  این  خودرو  داشته  باشیم  یک  موتور ۶سیلندر خورجینی  تنفس  طبیعی  یا  حداقل  موتور  ۱.۸  یا  ۲لیتری توربو  باشد  ولی  پاسخ  این معما  موتور  ۱.۶  لیتری  توربو  با  قدرت  ۱۶۵  اسب بخار  با  گیربکس  ۶  سرعته  اتوماتیک  است  که  شاید  نا امید  کننده  باشد.


سخن آخر:

در هر صورت سیتروئن C6 قرار است توسط سایپا در بازار کشورمان با قیمت پیشنهادی ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان عرضه شود و باید صبر کنیم تا آمار فروش این خودروی لوکس اما نه چندان قدرتمند را بررسی کنیم.






اولین نمایشگاه صنعت خودرو،قطعات خودرو و لوازم تزئینی منطقه آزاد انزلی

اولین نمایشگاه  صنعت خودرو  منطقه آزاد انزلی  با حضور پررنگ  ایران خودرو  و سایپا  برگزار شد که  گزارش  تصویری  از جدید ترین محصولات آنها در نمایشگاه  برای همراهان عزیز دنده معکوس آماده شده.
محصولات ایران خودرو


(دانگ فنگ اچ سی کراس/ ِH30 Cross)


(رنو کپچر)


(پژو 207 جدید)


(سمند سورن توربو)


(سوزوکی گرند ویتارا فیس لیفت)


(هایما اس7 توربو)



محصولات سایپا


(بریلیانس c3)


(وانت پادرا)


** دوستان عزیز می توانید با مراجعه به پست های قدیمی  کانال تلگرام و با کمک هشتگ های مخصوص متون معرفی خودرو های دانگ فنگ H30 Cross و سوزوکی ویتارا فیس لیفت را مطالعه فرمایید.


*سخنی با مردم*

با مشاهده چگونگی رفتار مردم با خودرو های داخل  نمایشگاه  و آسیبی که به خودرو ها میرساندند بسیار افسوس خوردم  که  ای کاش  نیازی به فرهنگ سازی  راجع به  این  موضوع نداشتیم...
یادمان  باشد  ایران ملتی  با تاریخ و فرهنگ دیرینه می باشد . حیف که با این رفتارها فرهنگی  در آن باقی  نخواهد ماند...

در آخر تشکر ویژه دارم  از نمایندگی ایران خودرو بلندپور و نمایندگی سایپا سینافرود بابت دعوت و پذیرایی گرمی که داشتن.


معرفی  سیتروئن C6 بزودی....

دیدار با بیوک ایران بی2

(خط تولید بیوک ایران در خط تولید پارس خودرو)

نیم نگاهی به تاریخچه بیوک ایران و معرفی مدل بی۲:

پس از موفقیت در فروش اتومبیل های آمریکایی رامبلر و شورلت در ایران و استقبال ایرانیان از اتومبیل های آمریکایی، جنرال موتورز تصمیم به مونتاژ بیوک اسکای لارک در ایران گرفت واز سال ۱۳۵۶ مونتاژ این اتومبیل روز آمریکا در ایران آغاز شد.

نسل چهارم بیوک اسکای لارک از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۹ در جنرال موتور ایران مونتاژ می شد، پس از پیروزی انقلاب در ایران تولید این خودرو چهارسال به تعویق افتاد و سپس دوباره از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ این اتومبیل تحت برند تجاری "بیوک ایران" ساخته شد و دلیل وقفه در تولید این اتومبیل بین سال های ۵۹ تا ۶۴ نبود قطعات به دلیل قطع رابطه جنرال موتورز با ایران بود اما در سال ۶۱ پس از آزادی ۵۳ نفر از آمریکایی ها در ایران، جنرال موتورز شروع به ارسال قطعات اعم از فنی و تزئینی به ایران کرد.
این اتومبیل توسط جنرال موتورز در پنج تیپ ساخته میشد که نامگذاری بیوک اسکای لارک در تیپ های مختلف بدین ترتیب بود:
B1,B2,B3,B4,B5
( توجه داشته باشید که این نامگذاری تیپ ها فقط در ایران شناخته شده است)
شایان ذکر است فقط مدل B2وB3 در ایران تولید شد، هرچند بقیه تیپ های اسکای لارک هم به ایران وارد شده و مدلهای مذکور در ایران یافت میشوند.



امکانات:


اتومبیلی که در عکس ها مشاهده می کنید تیپ بی۲ می باشد که مجهز به امکاناتی از نظیر:
صندلی دو تکه، کولر، بخاری، دفراست پنکه شیشه عقب، فرمان هیدرولیک، شیشه رنگی، رادیو FMوAM، سقف چرمی، قفل مرکزی، زه استیل بدنه و شیشه های برقی می باشد.


(پشت آمپر خودرو)

(نمای اتاق خودرو)


مشخصات فنی:


این اتومبیل موتور ۳۵۰اینچ مکعبی شورلت در قلبش نهفته است، حجم آن برابر 5700 سی سی و توان آن معادل 170اسب بخار در 3800 دور در دقیقه می باشد.
مدل بی2 مجهز به جعبه دنده دستی چهار سرعته می باشد که نسبت به جعبه دنده دستی ۳سرعته که در مدل پایین تر (بی1) نصب شده عملکرد بهتری دارد.
 درباره ی جعبه دنده ی این مدل بعد از  تجربه رانندگی که داشتیم و همچنین طبق گفته های مکانیک مخصوص اتومبیل  های آمریکایی اگر خودرو دارای شرایط خوبی باشد می توان با دنده ی ۱ به سرعت ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد و می توان گفت که جعبه دنده  بیوک بی2 به طور کل در دنده های ۱و۲ عملکرد شتابی و راضی کننده دارد؛ در مجموع راننده توانایی پشت سر گذاشتن بسیاری از خودرو های روز را با این خودرو خواهد داشت.


(نمای موتور خودرو)

سایر مشخصات:


+ فرمان بیوک ایران سیستم کامل گرد ساچمه ای است که در تصادف جمع شده و فضای لازم برای دور زدن آن از دیوار کلا برابر ۶/۱۱متر می باشد.

+ جلوبندی آن مخصوص کارهای سنگین و فنرهای لول هر سمت اتومبیل با طبق های کوتاه (بالا) و بلند(پایین) بطور جداگانه کار میکنند، اکسل های عقب از نوع سالزبوری با مقاومت زیاد با فنر های شمش و کمک فنر های تلسکوپی هستند که در مجموع باعث نرم شدن سواری این اتومبیل شدند که همین ویژگی از عوامل موثر محبوبیت این خودرو بین ایرانیان بود.

+ ترمز ها دیسکی در جلو و دیسک آن به قطر ۴/۲۷۹میلی متر و عقب کاسه ای با قطر ۶/۲۲۸میلی متر می باشند.

+ بدنه بیوک ایران از ورق فولاد نرم برای ایمنی بیشتر در نظر گرفته شده است تا ضربه پذیری بهتری را ارائه نماید و همچنین جلو و عقب اتومبیل قابلیت جذب ضربه را در خود برای ایمنی بیشتر دارا می باشد.

حجم صندوق عقب :368 سانتی متر مکعب


(عکس با گوشی)

کلیپ استارت خودرو را مشاهده کنید:

http://www.aparat.com/v/mKAYt


*نویسنده و عکس: پوریا پوررسولی*

 *  دلیل کامل نبودن عکس ها وضعیت نه چندان  خوب خودرو بود. *