مقدمه:
مدتی بود برای مساعد شدن هوای رشت لحظه شماری می کردیم تا هرچه زودتر دوربین را آماده کرده و به محل استراحت قلچماق محبوب آمریکایی برویم.
در متنی که برای خوانندگان عزیز می نویسم اصالت آمریکایی را حفظ می کنم و از تمام واحد های اندازه گیری صحیح خودرو ها یعنی واحدهای آمریکایی استفاده خواهم کرد.(فوت پوند،مایل،اینچ و...)(نمای عقب)
(نمای جلو)
(نمای کلی از عقب و سقف بسته)
(نمای کلی از عقب و سقف باز)
(نمای چراغ عقب)
(نمای کلی جلو با سقف باز)
(نمای سقف در حال باز شدن)
(نمای کابین از بالا)
(صندلی های عقب)
(مقایسه فضای صندوق با سقف باز و بسته)
(نمای داشبورد خودرو)
(نمای پشت آمپر)
فنی و سواری:
قلب تپنده ی کامارو آر اس ۲۰۱۳ موتور LFX شش سیلندر با حجم 217ci(اینچ مکعب) می باشد که به گیربکس 6L80 اتوماتیک شش سرعته (سفارشی) متصل است، در نتیجه این خودرو قدرتی معادل با 323hp در 6800rpm و 278lb-ft در 4800rpm گشتاور تولید می کند.(نمای موتور 6 سیلندر خودرو)
ایمنی:
کامارو دارای کمربند ایمنی سه نقطه ای و شش عدد کیسه هوا می باشد.لینک ویدیوی های خودرو در آپارات:
(صدای اگزوز)
http://www.aparat.com/v/aNYvs
(کلیپ ساخته شده)
http://www.aparat.com/v/YqBCF
تشکر ویژه داریم از نمایشگاه پدیده به مدیریت آقای همایون مهربان که خودرو را در اختیار مجله دنده معکوس قرار دادند.
عکس و متن: پوریا پوررسولی
** از مخاطبین عزیز پوزش میطلبیم چرا که طبق نظرسنجی قرار بر این بود ابتدا تست و بررسی هیوندای i40 و بعد تست و بررسی چری تیگو5 انجام گیرد که متاسفانه به دلیل مشکلاتی که داشتیم مجبور شدیم ابتدا به سراغ چری تیگو5 برویم و متاسفانه پروسه بررسی هیوندای i40 بعد از آپلود شدن دو تست قدیمی باقی مانده ( کامارو-بیوک) شروع خواهدشد.**
با توجه به سوالات متعددی که مردم راجع به چری تیگو5 دارند، شرایط فراهم شد تا با تست و بررسی این خودرو بتوانیم پاسخگوی سوالات باشیم و بتوانیم تیگو5 را با زبانی ساده به خوانندگان عزیز معرفی کنیم.
لازم به ذکر است این متن بدون هیچ گونه تنفر از خودرو های چینی و کاملا صادقانه نوشته شده و تمام نکات مذکور حاصل بررسی دو دستگاه چری تیگو5 با تیپ های لاکچری و لاکچری اسپرت می باشند.
شیشه های به اصطلاح لچکی عقب تیگو5 نیز هنگام پارک دید خوبی به شما ارائه نمی دهند.
(نمای جلو تیپ لاکچری اسپرت)
(نمای عقب تیپ لاکچری)
(نمای جلو تیپ لاکچری)
(نمای عقب تیپ لاکچری اسپرت)
(قسمت کناری تیپ لاکچری)
*اما در انتهای این بخش نکاتی هستند که می بایست ذکر شوند.*
اگر نسبت به خودرو حساس و ریز بین هستید نکات زیر هنگام خرید تیگو5 کمکتان خواهد کرد که طی بررسی میلیمتر به میلیمتر دو دستگاه تیگو5 صفر کیلومتر جمع آوری شدند:3- با نگاه به قسمت بالای تکه ی ابتدایی رکاب مدل لاکچری اسپرت که به گلگیر جلو متصل است نوعی سوراخ (فاصله) مشاهده شد.
4- در بعضی قسمت هایی که فلاپ های بدنه به درز های بدنه خودرو منتهی می شوند مشاهده کردیم فلاپ ها مقداری بیرون زدگی داشتند.
5- درز های سپر عقب یکی از خودروها بیرون زدگی داشتند.جنس کابین ترکیبی از پلاستیک و چرم است اما به لطف طراحی خوبی که دارد خسته کننده نیست ضمن اینکه، شرکت چری برای آنکه وجه اسپرتی را برای این کابین فراهم آورد از دوخت قرمز رنگ در فرمان، دستهدنده و صندلی و استراحتگاههای دست بهره برده است؛ همچنین امکاناتی از نظیر صفحه نمایش لمسی 7اینچی،تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه برای هر دریچه، ورودی هایAUX/USB ، سانروف، کروز کنترل و تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسور و دوربین عقب وصندلی برقی 6جهته راننده برای تیگو5 در نظر گرفته شده اند که این امکانات در دو تیپ لاکچری و لاکچری اسپرت یکسان می باشند.
(گنجایش صندوق: 370 لیتر)
فنی و سواری:
قبل از اینکه راجع به اطلاعات دقیق فنی تیگو5 تحقیق کنیم تصمیم به رانندگی گرفتیم تا همانند کسی باشیم که قصد دارد تیگو5 را خریداری کند و چیزی از آن نمی داند.پس در نتیجه از تیگو5 با گیربکس cvtاتومات 7 سرعته و موتور چهارسیلندر دولیتری اش که می تواند قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و گشتاور 182 نیوتن متر در 4300-4500 دور در دقیقه را به چرخ های جلو منتقل کند، انتظار سرکش بودن نداشته باشید که تیگو5 نهایت سرعت 165 کیلومتر بر ساعت را به شما ارائه می دهد.
تشکر ویژه داریم از نمایشگاه پدیده به مدیریت آقای همایون مهربان که خودرو ها را در اختیار مجله دنده معکوس قرار دادند.
کلیپ کوتاه این خودرو با حداکثر کیفیت 1080 داخل صفحه آپارات دنده معکوس قابل مشاهده است.
لینک:
http://www.aparat.com/v/SxW8X